lørdag 9. august 2014

Rosa jentekake med tiara, sommerfugler og blomster

Det er alltid litt skummelt å få frie tøyler til en kake. Da har man liksom ennå større press på seg. Her fikk jeg stikkord som "rosa" og "jentene". Slik ble resultatet:

Inni er det lys sjokoladekake med tre lag fyll, to lag med lys sjokoladekrem og bringebær, og ett lag med sjokoladekrem.
 
Kaken er trukket i marsipan. Først er hele kaken trukket med rosa marsipan og så har jeg skjært til en hvit bølgete stripe som er festet rundt hele kaken med spiselig lim. På den hvite stripa har jeg brukt en kjevle med sommerfuglmønster, det synes bedre på neste bilde.

Blomstene og sommerfuglene er laget av marsipan og pyntet med spiselige perler.

Tiaraen er laget for hånd av marsipan (inspirert av en tiara laget av Sweet creations of Elisabeth, med min egen vri). Den er pyntet med noen spiselige perler og sprayet med spiselig glitter.
 
Jubilanten skal visst ha vært veldig stolt og fornøyd med kaka, så da er jeg fornøyd også.
Gratulerer med dagen Henriette!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar