søndag 14. april 2013

Dåpskake - puter

Her fikk jeg helt frie tøyler på en dåpskake til gutt. Jeg ville da prøve noe nytt, og slik ble resultatet:
To putekaker oppå hverandre

Den nederste kaka er sjokoladekake med sjokoladekrem.
Den øverste kaka er sukkerbrød med tre lag aprikosmos og hvit sjokoladekrem.

Kakene er trukket i marsipan.
De er todelt med hvit i bunn og blå på toppen.

Pynten er laget i marsipan. Her kan alt spises.

Mønsteret på nederste kaka er laget med sjablong og royal icing

2 kommentarer:

  1. Hei. Har et lite spørsmål. Royal icing er det underlag før mmf? har ikke helt skjønt meg på det? skal selv lage dåpskake og greit å vite.( 1 gnang jeg skal prøv meg på dåpskake) så trenger litt tips.

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager om svaret kommer noe sent.
      Royal icing er melis og eggehvite med litt sitron. Det brukes til dekor og stivner, så det er ikke til å bruke i mellom kaka og mmf. Da burde du bruke enten kremfløte, smørkrem, sjokoladekrem e.l.
      lykke til :)

      Slett